الأحد، 9 أغسطس 2020

نص بعنـوان {{{ ..حبيبتى..}}} بقلم الشاعــر // أسامة الحكيم


حبيبتى :
و انا ماشى في الشارع

قلبى ملهلب والع


لاقيت ياخونا صبيه

عيونها عسليه

واقفه مستنيه

وقفت قصادها شويه

أشاهد جمالها

و أعرف منها مالها

و اسالها عن حالها

قربت منها شويه

و بصتلى بحنيه

مالك يا صبيه؟

قالتلى و الله دا عيب

دا انت راجل عجيب

مش عارف أيه بيّه

دا انت نورعينيّه

و نصيبى و دنيتى

و قلبى و مهجتى

عشانك كنت واقفه

بستنى بشوق و لهفه

يا أعز الحبايب

قلبى فيك دايب

من امتى يا حياتى

سلمت خلاص راياتى

و بكره هتبقى مراتى

بقلم // أسامة الحكيم - مصر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق