حبيبتى :
و انا ماشى في الشارع
قلبى ملهلب والع
لاقيت ياخونا صبيه
عيونها عسليه
واقفه مستنيه
وقفت قصادها شويه
أشاهد جمالها
و أعرف منها مالها
و اسالها عن حالها
قربت منها شويه
و بصتلى بحنيه
مالك يا صبيه؟
قالتلى و الله دا عيب
دا انت راجل عجيب
مش عارف أيه بيّه
دا انت نورعينيّه
و نصيبى و دنيتى
و قلبى و مهجتى
عشانك كنت واقفه
بستنى بشوق و لهفه
يا أعز الحبايب
قلبى فيك دايب
من امتى يا حياتى
سلمت خلاص راياتى
و بكره هتبقى مراتى
بقلم // أسامة الحكيم - مصر

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق